Vattenflaskor med tryckNär det kommer till giveaways så är helt klart vattenflaskor med tryck ett av de mest effektiva och användbara alternativen som mottagaren kan få. I princip alla människor behöver en vattenflaska till någonting, antingen om det är i ett sportsligt sammanhang eller om man kanske bara skall iväg någonstans och vill ha vatten med sig. Alla har användning för en när de är bland folk, och genom att sätta ert företags logga och text på den så kan ni på ett mycket enkelt och effektivt sätt sprida ert budskap. Vattenflaskor med tryck ger helt enkelt ert företag en grymt bra exponering. Denna vattenflaska med tryck är också någonting som håller väldigt länge vilket innebär att det är en mycket trogen marknadsföringsprodukt för ditt företag, bra va?

Vattenflaskorna finns i olika material.

Här kommer du att finna en hel uppsjö av olika sorters vattenflaskor så att du kan få precis den perfekta De finns i många olika material allt ifrån metall till tritanplast. Vill ni ha klassiska eller lite mer modernare? Det är helt upp till er att välja de vattenflaskor med tryck som passar bäst för ert företag och vad det representerar. Om man vill ha den klassiska sportflaskan att ge bort till sina kunder eller anställda så är detta en väldigt billig giveaway, så om man känner att det passar sitt företag så kan man välja dessa.

Men för de som inte känner att den klassiska sportflaskan är så bra för ens företag så finns det några lite mer exklusiva vattenflaskor. Dessa håller längre och ger även en mer lyxig känsla. Eftersom att dessa är lite dyrare så kan man ju välja att endast ge bort den till sina anställda eller till några få kunder. Hur som helst så är vattenflaskor med tryck verkligen en bra giveaway!

Ingen vet när någon helt plötsligt råkar ut för ett hjärtstopp. Att hinna larma ambulans i tid så att denna kan vara på plats ögonblickligen är omöjligt. De minuter som rinner iväg efter det att en patient har drabbats är ovärderliga och kan betyda skillnaden mellan liv och död. Ofta räcker inte en första-hjälpen-insats med en hjärt/lungräddning till, utan man måste ofta komplettera detta med någon form av apparatur.

Det är viktigt att det finns en hjärtsäker zon på alla plaster där det vistas många människor. Dessa områden kan vara till exempel en arbetsplats, ett varuhus, en församlingsgård eller liknande där det ofta samlas ett stort antal personer. Att dessa plaster har tillgång till en hjärtstartare är nödvändigt så att det skapas en hjärtsäker zon som kan vara livsavgörande.

Vad innebär hjärtsäkra zoner?

Med detta menas att det finns tillgång till en hjärtstartare som alltid är laddad och finns nära till hands i händelse av att en person råkar ut för ett hjärtstillestånd. Genom att använda denna apparatur kan man sända en hjärtstimulerande stöt för att återstarta det avstannade hjärtat. Det finns ingen möjlighet att riskera att man kan åsamka en skada genom denna aktion, då hjärtstartaren känner av om ett hjärta är avstannat eller inte.

Därför ska man vid minsta misstanke om behov alltid använda en hjärtstartare för att säkerställa att personens hjärta fungerar.
Förfarandet innebär att hjärtstartarens plattor som innehar elektroder placeras runt omkring den drabbades hjärta för att en avge en elektrisk impuls som sänds till hjärtat. Man kan återupprepa användandet av hjärtstartaren tills man känner en stadigvarande och rytmisk puls hos den drabbade.

Bärkassar med tryckNär en person lämnar en butik som har påsar med till exempel butikens namn och en fyndig slogan så fungerar bärkassarna med tryck som en vandrande annons. När en person börjar känna igen en bärkasse som många människor på gatorna och varumärket är nytt för dem, kommer de vanligtvis vara nyfikna på vad verksamheten är och varför det är så populärt. Ett bra exempel för att förklara detta kan vara ett populärt matställe. När många människor till exempel  går omkring på gatorna och håller likadana bärkassar med tryck för en restaurang  som erbjuder ”hämtmat” frestas ofta många andra att gå och testa den. Uppenbarligen måste denna märkesreklam kombineras med en bra produkt eller tjänst.

Det andra sättet på vilket tryckta bärkassar kan vara ett effektivt PR-verktyg är genom att föra tillbaka tidigare kunder. När en person får syn på ett märke som de redan känner till och de kan sätta den i samband med en positiv upplevelse kommer de sannolikt att dras tillbaka till denna verksamhet. Varumärkets erkännande kan påminna dem om en tidigare produkt som de gillade och detta kan dra tidigare kunder till verksamheten i fråga.